fredag 17. august 2007

Krinken

NRK er et litt pussig sted. Resepsjonen er en blanding av femtitalls møbler, en marmor aktig atmosfære og datamaskiner som man må skrive seg inn på. Blandingen mellom det gamle og det nye skaper en underlig helhet.

Prøvde så godt jeg kunne å ikke la meg påvirke av omgivelsen, selv ikke da jeg entret studio. Det var lettere sagt enn gjort. Selv om jeg ikke akkurat ble satt ut, tok jeg meg i under intervjuet å observere meg selv utenifra slik at jeg hadde to tankeprosesser gående på engang.
Ettersom hjernen (ihvertfall min) har en begrenset kapasitet til å føre to tankeprosesser samtidig særlig effektivt, følte jeg hele tiden som om jeg ikke klarte å ta til meg spørsmålene som ble stilt, forstå de fullt ut, og svare skikkelig.
Vet ikke hvor vanlig det er å oppleve det slik under en intervjue situasjon, men det er i hvertfall en tilstand hvor man ikke lever skikkelig i nuet.
Det å være i nuet er noe som jeg stresser litt i det siste kapittelet. Jeg mener det å kunne være så mye som mulig i nuet er en forutsetning for å kunne være lykkelig.

Oppfordringen til meg selv om dagen er derfor å hele tiden lære seg til å lytte til de indre instinktene og følge dem. Da lever man i nuet!

God helg!

U

4 kommentarer:

Elisabeth R sa...

Hei Ulrik,
fint intervju, du klarte deg bra! Gleder meg til boken kommer.

Silvie sa...

Hei Ulrik - jeg spisset ører under intervjuet med Verdibørsen og Mister Sibbern. Det er ubehagelig for journalistene om dagen; de må utvide sin begrepsverden og gå inn i betydning (og seg selv ;-)....det liker de dårlig. Lite vet de at det kommer mer, mye mer av dette! Herlig med boken og prosessen rundt den! Og lur vinkling. Masse glad, boblende suksess-energi ønskes! Mvh, Silvie

Anonym sa...

Halla Ulrik. Det blir spennende å lese boken din. Reiser til Spania 15. september, så med mindre de selger den på Gardermoen, så får jeg den ikke med meg som ferielektyre. Gøy at du endelig får utgitt den.

mvh
Fredrik M

PS! har sagt opp i SEB.

Unknown sa...

Hei

Det å være presentert i en situasjon som er uforventet betyr ikke at du ikke burde greie å holde to tankeprossseser.
Problemet er derimot at det kan oppstå svært mange andre tankeprosseser og hvis nok av disse interreser deg konsentrerer du ikke om hva som skjer rundt deg.